luni, 12 iunie 2023

Dacia: Trecut, prezent si viitor

Motto: Tehnologia este natura omului modern (Octavio Paz)

In imagine, doua Dacii albe. 1310 si, respectiv, Logan 2023.


Pe timpuri, era o mindrie, sa conduci o Dacie. Pe vremea lui Ceausescu.
Apoi, dupa revolutie, a devenit o rusine. Determinata si de citeva miscari gresite. Cum ar fi modelele Nova sau Solenza. Niste esecuri rasunatoare!

Relansarea marcii a venit cu introducerea modelului Logan. Urmat de Sandero si Duster.

Mi-ar placea sa conduc un Duster. Dar sint prea emotiv, pentru scoala de soferi. :(


Si urmeaza modelul Bigster.
Nu stiu cind va aparea.

23 de comentarii:

  1. de ce scrii cu î din i și la mijlocul cuvintelor?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa mi se pare corect.
      E parerea mea si blogul meu!

      Ștergere
    2. păi dacă o făceai fără să ți se pară corect era cam dubios :^) eram curios DE CE ți se pare corect? marcă stilistică, obișnuiță, nostalgie sau ……?

      Ștergere
    3. de sigla aia nouă de tesla contrafăcută ce părere ai?

      Ștergere
    4. zero personalitate, zero mândrie față de istoria brandului, un alt mare nume românesc scufundat în masa amorfă globală

      Ștergere
  2. Daciunile nova si solenza au fost singurele conceptie romaneasca. In rest doar preluari. Degeaba le infierezi aici. Arata-mi azi daca e ceva conceptie romaneasca.
    Nu prea exista un brand dacia. E doar in capul nostru autohton. Acum e o mica fililala a Renault. Daca vine o criza sau ceva si renault vrea sa o vanda sau sa o inchida sau o abandoneaza oare poate supravietui singur acest "brand" dacia? In caz ca nu-l vrea nimeni spre cumparare si il ia statul roman iar modelele actuale nu vor mai avea voie sa fie produse, cum va supravietui? va reveni la nova si solenza sa le reincalzeasca ca nici linia 1300 nu e proprie?

    Oricum in anii 60-70 doar preluari se puteau face ptr ca era chiar inceputul. Politica era ca si acum, iei o licenta si produci sau ii lasi pe altii sa produca acasa la tine, nu-ti bati capul prea mult sa inventezi roata ptr ca e prea scump. Nu era timp sa te apuci de la zero sa faci tocmai masini daca niciodata recent nu facusei.

    In anii 90 ca in orice inceput in care ai mai cochetat cu tehnica s-au pus la masa si proiectat mai copiat mai inspirat si iese un produs cumva acolo. Apoi mai trebuia sa il imbunatatesti cercetezi si faci altul asemanator si apoi altul si altul mai diferit si tot asa. Ceva complet diferit de linia dacia 1300 (renault 12) care tot continua parca la nesfasit si nefiresc de mult cu tot felul de modele ciudate 1320 1325 liberta 1410 CN1 CN2 etc si altele parca inspirate si de renault 16 si ala deja vechi. Anii 90 erau ca o menghina, trebuia sa supravietuiesti sau sa renunti, inflatie imensa, probleme sociale si o avalansa de second handuri facute de unii care produceau masini si tehnica superioara de zeci de ani. Nu era loc de altceva. Nu mai puteai tine inginerii buni in tara nu puteai sa te finantezi, nu prea puteai nici piete sa mai gasesti.

    Anii 80 in occident indicau o criza majora a tarilor capitaliste partial si de la supraproductie. Solutia era spargerea blocului estic ptr extinderea pietei ceea ce s-a si intamplat. Noua criza din anii 2009 a spart acolo la arabi cu "primavara araba". In Siria n-a reusit. Criza din 2019 mult vehiculata s-a amanat cu pandemia si a dat sa sparga alte zone belarus nereusit si apoi ucraina dar inca nu poate sparge. Razboiul insa ajuta sa nu vina criza economica.

    Nova si Solenza au fost un fel de golfuri autohtone, posibil chiar inspirate de la vw golf.
    Ceva asemanator faceau si prin ucraina atunci, o ceva nova cu un nume asemanator nu stiu de unde copiat.

    Rusii incercau de prin anii 80 sa dea alt aspect mai modern lazii si moschviciului pana le-au vandut sau inchis prin anii 2000 ca nu era rentabil ptr ei sa faca autoturisme si nu puteau tine ritmul cu altii.

    Cehoslovacii au trecut de la modelul vechi propriu cu motor in spate 120 130 etc la skoda rapid si apoi au vandut uzina ca si noi.

    Intradevar in anii 90 cand se credea ca vom fi pe picioarele noastre cot la cot cu altii. Nu a fost sa fie ca nu ne-au dat voie mai marii lumii care ne-au acceptat in 1918 sa facem un stat aici. Sau poate ca nu suntem genii. Ne-au dat voie si noua si iugoslavilor si cehoslovacilor pe locurile tarilor invinse atunci austro-ungaria turcia etc.
    Ori vinzi fabricile ce ai ori le inchizi erau cele 2 alternative oferite.

    Iugoslavii faceau Yugo Florida de prin finalul anilor 80. Un ceva conceptie de-al lor, dar cu ceva succes chiar prin SUA datorita pretului modest.

    Nu stiu springul daca e tot o renault sau e conceptie autohtona, imi pare ciudat sa nu poarte sigla renault daca e facut de ei.

    RăspundețiȘtergere
  3. de ce nu iti faci site porn cu videouri gratis complete lungi si alt site cu galerii(poze)? Ai hostinguri deja inchiriate si domenii cumparate.

    RăspundețiȘtergere
  4. inchizi forumulateilor si pui acolo siteul de pe irelevant. Este doar o idee

    RăspundețiȘtergere
  5. este onanist labagiu,il stie toti =)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îl știu toți. Nu "îl știe toți".
      Fir-ai al dracului de handicapat!!!

      Ștergere
  6. Aveti si forum de onaniste?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De ce? Ați fi intersată? :D

      Ștergere
    2. Sigur, sa vedem ce scrie acolo.

      Oricum siylber este cel mai dragutz si finutz baeat. Si e si grasutz cred, dar e puternic, il stiti si pe Butterbean, om fain.

      Ștergere
  7. Posibil ca il stie toti dar nu toate.

    Eu sunt mai grasa decat syilqer :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. crasmoleta pune poze cu u pe site-ul onanisti.ro

      Ștergere

S-ar putea să-ţi placă şi: